Jaunumi pasaku pasaulē

Eiropas zinātnieki ir izgudrojuši neparastu pidžamu, kura ir spējīga pati stāstīt bērniem pasakas.
Pidžamu, lai tā varētu strādāt, var pieslēgt klāt planšetdatoram vai viedtālrunim. Tādu, pasaku stāstošo pidžamu, sortiments ir samērā plašs, ir pieejama liela un interesanta krāsu daudzveidība, tās ir piemērotas gan meitenēm, gan zēniem. Pidžamu izmēri ir pieejami gan pavisam maziem bērniem, gan arī pirmskolas vecuma bērniem. Tāda neparasta “rotaļlieta”, kura vienlaicīgi ir arī noderīga manta un arī audio grāmata maksā aptuveni 16 mārciņu un ir spējīga iepriecināt jebkuru mazuli.

Bet, zinātnieki uzskata, ka tādu mantu nevajadzētu izmantot ļaunprātīgi, vecākiem pašiem vajag stāstīt un lasīt pasakas saviem bērniem, bet tad, kad bērni ir paaugušies un iemācījušies lasīt, viņiem pašiem vajadzētu sākt lasīt īsas pasakas. Pidžamu būtu vēlams izmantot tikai tādos gadījumos, kad nav nekādas iespējas pasaku izstāstīt vai izlasīt pašiem, tad var no pidžamas “repertuāra” izvēlēties kaut ko jaunu un nedzirdētu.

Bērniem šī manta varētu asociēties ar kaut ko pasakainu un neparastu, it īpaši tad, kad jūs to tikko būsiet iegādājušies. Jāsaka, ka pasaku izvēle ir samērā liela – 47 dažādas pasakas, kuras visvairāk ir iemīļojuši un iecienījuši bērni.

Sacerot pasakas bērni atbrīvojas no sliktā garastāvokļa

Lielbritānijā pastāv labdarības organizācija, kuras nosaukums ir “Jaunie prāti” un kuras mērķis ir sniegt psiholoģisko palīdzību bērniem. Te tiek radīti dažādi projekti, notiek nodarbības, kuras pozitīvi iespaido bērnu emocionālo stāvokli un psihisko veselību.

Tieši šīs kompānijas speciālisti izsaka viedokli, ka tajā brīdī, kad bērni sacer pasakas un dažādus stāstus, viņi sāk justies labāk un ir spējīgi atbrīvoties no negatīvām emocijām un nepatīkamām atmiņām.

Tieši, sacerot pasakas, bērns ir spējīgs netiešā veidā, it kā ar savas pasakas tēlu palīdzību sniegt ļoti svarīgu informāciju, padalīties ar to kas viņu dotajā brīdī nomāc. Psihologu grupa vadīja bērnu grupu, kuras pamatā bija relaksācijas vingrinājumi un sacerēšana. Bērni varēja sacerēt pasakas par jebkuru tēmu, priekšā tika pateikts tikai viens teikums, piemēram, “reiz pasaulē dzīvoja mazs putniņš”, bet tālāk bērns pats veidoja vienkāršu sižetu un veidoja attiecības starp pasakas varoņiem tādas, kādas pats vēlējās.

Novērojot bērnu uzvedību un sarunājoties ar viņiem, šī organizācijas darbinieki pamanīja, ka pēc nodarbībām, bērni bija atbrīvojušies no negatīvajām emocijām bet pasakās, bieži vien parādījās situācijas, kuras bija ļoti līdzīgas tiem konfliktiem un aizvainojumiem, kurus bērns tajā brīdi pārdzīvoja. Izdomājot pats, kā risināsies šie konflikti, bērns ir spējīgs atbrīvoties no negatīvisma, kurš ir saistīts ar reālām dzīves situācijām.

Eiropā tiek plānots pārrakstīt bērnu pasakas

Tradicionālās ģimenes Eiropā vairs nav modē. Eiropas parlaments, ņemot vērā sievietes tiesības, ir samērā asi izteicies par bērnu, tautas pasaku saturu, kurās ir saglabājies “negatīvais stereotips” – tēvs – ģimenes galva un naudas pelnītājs, bet māte – ģimenes pavarda sargātāja.

Komitejas dalībnieki pieprasa aizliegt lasīt tamlīdzīgas pasakas pirmskolas iestādēs un jaunāko klašu skolēniem. Par galveno argumentu feministēm kalpo fakts, ka tādas pasakas negatīvi ietekmē pirmskolas un jaunāko klašu meiteņu psihi un viņas sāk ne tikai nepareizi iedomāties sieviešu lomu mūsdienu sabiedrībā, bet arī turpmākajā dzīvē nebūs spējīgas izveidot spožu karjeru, tāpēc, ka psiholoģiski nebūs tam sagatavotas.

Labestīgo, tautas pasaku vietā, komitejas pārstāves iesaka no mūsdienu literatūras izvēlēties tos darbus, kuros ir pārstāvēti visu pastāvošo attiecību veidi, lai bērni ir spējīgi jau no mazām dienām mācīties toleranti izturēties pret visu veidu attiecībām un nekautrētos par tamlīdzīgām izpausmēm, kuras varbūt ir vērojamas viņam pašam. Der atzīmēt, ka Norvēģijā, jau vairākus gadus, bērnu dārzos ir obligātās nodarbības, kuras iepazīstina bērnus ar visādu veidu attiecībām.